Objectius de Club de lectura

Club de lectura té com a objectiu principal:

            - Fomentar la lectura per plaer.

           

            Té com a objectius secundaris:

            - Estimular l'ús oral de la llengua catalana tant des del punt de vista de l'expressivitat com de la correcció fonètica.

            - Fomentar la redacció de textos coherents en llengua catalana tant de creació com d'opinió ortogràficament correctes dins d'una varietat estàndard.

            - Millorar la comprensió lectora dels alumnes.

            - Ampliar el sentit crític de l'alumnat.

            - Ser capaç de defensar amb coherència les pròpies opinions tot respectant els posicionaments dels altres encara que no siguin compartits.

            - Fomentar el treball col·laboratiu entre l'alumnat a fi d'aconseguir un objectiu comú.

            - Educar en valors a través del treball col·laboratiu.

            - Estimular l'ús creatiu de les TIC.

            - Introduir l'ús de les TIC a l'àrea de Llengua catalana.

            - Aprendre a aprendre.

            - Participar en iniciatives institucionals relacionades amb el món de la cultura.

                   

 


Sobre Club de Lectura

 

El terme Club de lectura compta amb una llarga trajectòria en el centre lligada al Departament de Llengua Catalana i literatura que s'incia amb l'antic BUP i que es va anar consolidant amb l'arribada de l'ESO

Durant tots aquests anys s'ha anat impartint de manera gairebé ininterrompuda amb l'objectiu fonamental d'estimular el plaer de llegir en l'alumnat a partir d'uns criteris comuns que es poden sintetitzar en el següent quadre-resum:

 

Club de lectura

Crèdit variable assignat al Departament de Llengua Catalana i Literatura.

Perfil de l'alumnat

1r ESO

Número d'alumnes

Variable

Espai

Biblioteca

Freqüència

2 hores a 1r ESO

Periodicitat

Anual

Competències bàsiques

- Comunicativa, lingüística i audiovisual.

- Artística i cultural.

- Tractament de la informació i competència digital.

- Aprendre a aprendre.

- Autonomia i iniciativa personal.

- Social i ciutadana.

Objectius

- Aprendre a llegir per plaer.

- Fomentar l'esperit crític envers els textos literaris.

- Ser capaç de defensar les pròpies opinions.

- Usar la llengua catalana correctament a nivell oral I escrit.

Metodologia

-Tria voluntària de llibres en funció del nivell lector I dels interessos de cada alumnes.

Avaluació

A partir de l'entrevista oral i de les fitxes de lectura.

Valoració de la participació activa en les activitats proposades

Mínims per aprovar:

- 4 llibres el 1r Trimestre.

- 5 el segon trimestre.

- 6 el 3r Trimestre.

Altres

- Participació en pàgina web

- Elaboració de murals.

- Ús dels ordinadors de la biblioteca i de l'aula d'informàtica

- Entrevista incial per valorar els interessos lectors.

- Enquesta final de valoració del crèdit.

 



La biblioteca

La biblioteca del nostre centre és l'espai fonamental on es desenvolupa i dinamitza la nostra tasca educativa.

A part del gran nombre de llibres, enciclopèdies i revistes, uns 5000,  que han anat engruixint el fons del nostre centre educatiu i que es va ampliant cada curs a proposta dels diversos departament, compta amb:

- servei de préstec diari a l'hora de l'esbarjo

- tres ordinadors

- auxiliar de biblioteca (amb el suport de l'AMPA del centre)

- canó de projecció

- equip de so

També hem tingut la sort de poder comptar amb la presència d'escriptors com ara Jaume Cabre autor de "Les veus del Pamano", Pep Coll autor de "Què farem, què direm", Maite Carranza autora de "El clan de la lloba", Gerard Vàzquez autor de "Uhhh" o Jordi Galceran autor de "El mètode Grönholm"